it Me

Saturday, June 26, 2010

Bile Ibu ku MengEluaRkaN KatE kAtE...

sepetang di luar menemani emak jahit leher baju orang......


"kawan2 ko dah balik wat projek masing2 ko bile nak masuk wat projek????" emak saya kate..


"entahlaaa makin pikir makin pening lak....kelas dah xlama jmpe PSM 2 lak...ntahlaaa....."sambil tersenyum n wat cam xtau jee PSM aku nie hehehe


senyap seketika....



emak khusyuk ngn jahitan...........


"ika..ko dah boleh mohon SPA kan sekarang...." 
 "ntah laa..." hehe wat camblur lak
"mak rasa dah boleh la..."
"yeke? agaknye kot...xpe..thn depan pn boleh kan.." membantah je keja aku nie...
" ko xnak sambung MASTER ker??" 
"MASTER???" terkebil2 aku dengar ayat yang kuar dari mulut mak aku..hehehe 
"nantilaaa mak..pikir dulu...."
"MASTER bukaan lama pn...setahun setengah je...kalau ko terus sambung mesti c gemok sanggup tunggu..."

hahahah c gemok gelaran mak n abah aku pada Mr.A sbb dia memang GEMOK tapi dia comey...hahhaa kalau sape bace nie mesti muntah nye laaa hahahahaha uwweeekk....comey di mata cik isma kite nie je kan..hahaha

"terdiam................."
"bukan xnak sambung mak..tapi rasanye cam nak kerja dulu je...nak cari pengalaman..."
"alaa..sambung je laa dah ade MASTER t lagi orang nak"
"ntahlaa mak...t la ika pikir pikirkan ye..."


kembali senyap......n bertukar tajuk


pasal rambut putih segumpal yang abah aku jumpe dalam kereta....wat the happen case la nie....hahah

abah aku terjumpe segumpal rambut putih dalam kereta time dia mengemas kereta..hahaha rajin sungguh abah aku ketika itu selepas dia dibebeli isteri kesayangannye tentang keadaan kereta yang sangat kotor atas kerja abah aku jugak hehehehe
pelik kan??? tapi tue laaa yang berlaku..sekarang nie gumpalan rambut tue ader kat luar tingkap umah aku..abah aku kate kalau tuan punya nak amik pn dia xketuk2 pintu umah...hish apala abah aku nie..ader ke dia wat lawak pasal benda2 nie....xpatut xpatut..hehe


senyap kembali........

kemudian....kedengaran suara dari dalam rumah....

"udah udah la tue..masuk..dah nak senja...." bile big boss bersuara heheheh

so masuk la kami anak beranak ke umah......

tapi otak nie masih terdengar dengar apa yang mak aku kate td petang......kalau ikut hati memg nak sangat amik MASTER nie..tapi bile di pikir balik aku mampu ke nak menghadap projek MASTER??? projek degree pn hidup aku dah tonggang langgang cam orang hilang anak tau..hahaha..anak apa??anak tekak ke..dush!!amik nie hehehe....

keputusannya...

1) kalau sambung mean aku akan daftar pada sesi 2011/2012 kat mana lagi kalau bukan kat UTHM hehehe nak tunggu u lain mungkin bukan sesi 2011/2012 la jawabnye hehehe Ohh My Gucci....TIDAK!! tekanan yang dahsyat tue....

2) kalau xsambung mean aku kena kerja.....kalau kerja kumpul duit 2012 i TUNANG....Ohh My Gucci!! sangat suke!! wooi minah...berangan je lebih...belum tentu lagilaa ko tunang 2012 hahahah berangan je pandai!!mesti kate2 nie akan kuar dari mulut abah aku...kalau ayat dia bukan camnie mungkin lebih kurang kot hahhahaa

waaaaarrghh!!
xtau nak kate apa..tunggu jelaaa...
hanya Allah sahaja yang tahu takdir hidup ku bagaimana..
samada aku sambung MASTER @ BERKERJA....tunggu dan lihat sahaja laa
xberani nak kate apa apa...

BLOG OFF!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...