it Me

Tuesday, November 30, 2010

MeNu ArIniE..

tibe2 arinie menjadi rajin tok memasak selepas dipaksa oleh anak mak aku c farid...heheeee


dia telah menganggu kerja2 aku tok sambung study ngn duk merengngek nak aku watkan ayam halia masam manis kesukaan dia....hahahhaa budak ini memang!! mengganggu saja! hehehe


aku masih mahu menggelak ngn suh dia mintak ngn mak aku..tapi mak aku lak yg suh aku masak dengan berkata demikian " ikutkan jela apa dia nak...bising je ganggu yg len nak tido..." maksud yg lain tue adalah c afiq, thaqif, adam ngn eisya nak tido hehehe... so nak xnak terpaksa jugaklah aku merajinkan diri aku nie....pantang nampak aku sihat sikit hahahaha sihat dari masalah kekejangan leher dan tulang bahu beralih...huhuu DR kat PKU tue memg bagus laa dia g ajak aku sembang pastu dia rentap tulang bahu nak kasi betul time aku leka...waduh waduh....sakitnya yang amat..Allah jela yang tahu...suara aku menjerit tue xyah ckplaa satu PKU dengar kot hahahhaa syukur alhamdulillah...kesihatan kembali pulih..leher dah xkejang dah sbb dah dapat fisio dari PKU..terbaiklaahh.......hehehe


so oleh kerana aku yang kena ke dapur mak aku pn amik kesempatan tuk menjahit leher baju tempahan orang...mean bile mak aku dah pegang jahitan dia xkan ke dapur..bile dia dah x ke dapur aku yang kat dapur nie kena masak lauk tengahari????tekanan seketika sbb farid aku kena masak buku aku kena tinggal kejab huhuuhuuu


apa lagi...aku menggunakan tenaga c farid tok tolong aku masak laaa hehehehe jahatkan akak dia nie...sape suh merengngek g so nak sgtkan ayam halia dia tue so kenala tolong masak hahaha so segala bawang aku dia lah yang tolong kopekkan walaupun kena ajar dulu camne nak kopek bawang tue huhuu suh dia g petik belimbing buluh kat tepi umah suh dia amik tue amik nie hahahaha memg sonok la masak ade pembantu =)


so nie la hasil kerja kami berdua...chef isma n pembantu setia farid affendi hehehe


ayam halia masam manis....=) (2 pinggan hidangan)
kuar masuk dapur c farid jela keja duk meratah ayam nie...

sayur goreng bende n tempe...=)

sup kentang + telur....=)

so nie menu kami arinie...selesai masak...duk g ajak farid petik ulam raja kat blakang umah...nyam nyam....pastu rebus kacang panjang cikit ngn pucuk ubi...ade timun...hehehe sedap makan ngn kuah kacang..hehehe kuah kacang i xwat sbb xpandai wat hahahhaa mak saya wat nie pun pas aku pesan kat dia sblm aku masuk sambung blaja balik..hehehe kacang aku dah tolong blenderkan siap ngn lada sekali hehehe dia tinggal godak je...hehhee

dan kebetulan abah aku balik makan tengahari pulak.....hahhaha cam tau2 je aku masak n nak kritik masakan aku hahahhahaah tp yg aku pelik tue...kritik2 pun tp dekat 3 pinggan duk tambah...apa kes tue?????hahahhaha sendiri jawablah ye....=) dan yang pasti akak saya akan jeles gile...sbb dia dah nak kahwin tp lum lepas ujian abah aku g bab masakan hahahahah aku kahwin dulu la ye kak camnie hahahaha (ayat ye ye je cam dah dapt lampu hijau dr abah aku...padahal "master dulu baru pikir kahwin" owwwhhh aku selalu mengabaikan kate2 abah nie...hhahahaaa lum terbuka hati tok sambung master...walaupun eija ajak wat master bawah Dr. Nafar hehehehee masih dalam pemikiran lagi tp target utama adalah BERKERJA!!)hehehehe

selesai......happy ending..kenyang!! alhamdulillah....=)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...