it Me

Monday, December 27, 2010

Hujug Minggu..Jalan..

Ari sabtu aritue...tibe2 jadi rajin nak ikut mak n abah g kenduri kahwin....yee seperti bunyi aku memang sangat malas nak jejak kaki ke majlis camtukan haha aku rajin pergi pun sebab mak aku sogok aku....mak aku dah pandai men sogok2 tau hehehe tp kalau bagi duit belanja xpe nie x sogok dia guna mulut je hahahhaha akhirnya aku tertipu......padan ngn muka!!

tp berbaloi gak ikut g kenduri kahwin walaupun agak jauh dan agak sakit pale duk dalam keta..kat MUO..huhu jauhkan....lagi2 lalu jalan BP hahaha memang terasa gile jauh....berbaloinya aku ikut adalah aku dapat pau mak aku kasut sport baru hahahaha mahal tue xla lagi mahal kasut yg Mr.A belikan tok aku tp agak puas hati gaklah sbb aku xyah guna kasut mahal aku wat LI hahahaha dalam xmahal dekat 70 inggit tok aku sowang huahuaa so kira mahal jgk kan aku pau mak aku ngn nak naik skola g nak bukak sem baru g huhh!! pening mak abah aku t..heeee so ngn pantas aku telah call my sister xde keja lain laa mintak duit ganti beli kasut....ya yaa yaaa seperti biasa akak aku akan bising dan akak bebel dan marah mak aku layan kehendak aku hahahahha sbb t dia jgk jadi mangsa aku...heheee kalau dah kaya aku xingat meka2 nie memang bg je penumbuk sebiji dua hahhaa so beringatla ye wahai isma atiqah..heee ye..ingat!! (jawapan seperti biasa bile kena bebel ngn akak) =)

bukan sebab dapat kasut je dapat jalan2 sebenarnya sambil mak abah aku sengaja ajak adik2 aku cari barang skola...aku dapat kasut ok lah tue walaupun agak jeles melihat adik2 aku memborong xhingat2 hehehe         so habis berbelanja aku duk terpandang jubah cantik gile..warna pink!! so duk g kenen2 kat mak aku...mak aku wat xtau jee tp bile aku duk kata boleh wat baju penanggah majlis akak dia terus take port apa aku cakap dan duk belek2 baju tue..waaa kami pakai baju sedondon warna pink memg gempak laa kalau mak aku jadi order baju tue to dekat 20 pasang....well aku bab2 baju cantik memg pantas je trus tepon akak aku suh dia bajet sponser baju penanggah hehehehe tau apa dia kate kat aku???tau tau...dia kate "kalau ko pilih ikut mata ko je cantik org lain x pastu mesti mahal...aku dah ade baju apa nak pakai tok korang2" dush!! kecik hati aku tapi aku cakap kat dia ko tunggu la jawapan mak!! huhuu sedikit kecewa.....=( tapi xlama pastu dia tepon aku balik pas dia tepon mak aku....dia kate " ika...mak berkenan ngn baju ko...mms kat aku baju tue..." nada orang mengalah hahahhahahahahahah tang nie memang aku gelak beso....yes akhirnya akak aku mngalah.....terpkasalah aku g kedai tue balik sbb kena amik gambr baju tue..hehehe satu keja lagi.........

hati agak terhibur seketika sampai dapat melupakan masalah yang duk ats pale nie...lagi terhibur bila mak aku ajak abah aku g tepi pantai..like my mom know what i want to see when i have a problem with........Mr.A...terpaku sekejab bila dengar nak g pantai..xlah meloncat2 tapi tersenyum sendiri....kebetulan abah janji ngn yaya nak tunjuk kat dia perigi batu pahat..so kami sekeluarga pergi ke Pantai Minyak Beku BP..

yaa kawan2 nie la destinasi kami...

depan skali tue ketua pelancong...
dan 3 dibelakng tue adalah pelancong2 tempatan hehe

nie la perigi batu pahat datang nama batu pahat dari sejarah perigi nie laa...batu dipahat tok mengalirkan air masuk ke perigi nie so tue yang jadi Batu Pahat.. nie abah yang cerita tapi betul ke x korang baca tembok kat bawah nie...hehehe aku xbaca sbb pale dah pening kena angin laut...

ye..my family..terbaik!! yang xde...akak, asif n zizi...

yang nie ngah layan mood adik duk snap plak...mak lak wat lawak time tue...tersenyum lebar akak nie hahah
dan orang berbaju biru tue like someone...like Mr.A..hahaha adakah Mr.A time tue ngah duk tgk HP tunggu msg aku macam orang tue jgk...errrmmm mungkin tidak ego dia terlalu tinggi...huuhuu tue la Mr.A...dan aku jugak xmsg dia hahahaha aku pun ego jugak...haiyaaa camnelah masalah korang nak selesai...

thank you very much mak sbb wat ika happy petang tue....mak saya lah tempat saya menangis waargghhh....agak jelas kelihatan pada pagi tue adelah mata aku bengkak sbb malam td menitis jugak airmate walaupun cuba tok bertahan tp runtuh jugak airmate nie so akibat dari bengkak tue la mak saya tau masalah saya dan sebab tue jugak kot dia berkeras ajak aku ikut dia g kenduri kahwin...malunye.....hehehe dan mak saya telah berikan saya semangat yang baru....tue la tugas seorang ibu....ika sayang mak...!! 

Ari ahad dapat makan kerang!! susah payah abah g cari kat pasar tau....walaupun mak saya xmakan kerang tapi masak jugak sbb saya demam sbb kena angin laut..sakit pale xhilang2...pastu boleh hilang ngn makan kerang bukan makan penadol...xrasa dak permpuan ini sangat dimanjakan ke???hahahahah kalau akak aku ade mesti dia akan bising..dia akan marah sbb mak abah ikutkan kehendak aku..pastu mesti dia akan paksa aku makan pil....dia memang seorng nurse yg garang hahaha memg terbukti!!

dan pagi nie bangun2 tido je dapat mesej dari Mr.A..msg seperti biasa gtau dia nak g kerja.....tp aku xblas pun...hati macam mau wat xtau...tapi rasa menyesal lak mgkin Mr.A nak say sorry ke tapi aku masih wat xtau..hehehe xpe..jangan kacau Mr.A waktu kerja sbb dia memg xtgk hp pun dia akan fokus kat akaun je lagi2 hujung tahun tutp akaun bukak akaun awal tahun...so tunggu jela bila dia dah habis kerja....

semua yang berlaku adalah kehendak-Nya...kita sebagai hamba hanya mampu berserah dan bertawakal atas apa yang berlaku...dan setiap yang berlaku akan mematangkan kita.....=) 

4 comments:

  1. x adil....nanti adik balik..semua kena g jalan2 x kira...

    ReplyDelete
  2. kenapa saye xtau batu phat ada tmpt yg boleh dilawati??? hahahaha....

    ReplyDelete
  3. aku pun baru tahu..kalau xberjalan aritu mesti xtau minyak beku tue katne hahahha tau nama je tmpat x...hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...